REKOMENDACIJOS | GDANSKAS, SOPOTAS IR GDYNIA

penktadienis, rugpjūčio 18, 2017

KELIONE GDANSK
Drukarnia café
Mano gyvenime ne tiek ir daug magiškų akimirkų. Kartais magiją reikia prisišaukti pačiai, kad kasdienybė būtų jaukesnė ir galėčiau jaustis laiminga. Į magijos ir laimės gretas įeina kelionės, kurių laukiu lyg būtų mano gimtadienis. Šį mėnesį vykau prie Baltijos jūros, į Lenkiją. Aplankius 3 miestus - Gdanskas, Sopotas ir Gdynia, noriu pasidalinti su Jumis savo įspūdžiais ir kavinių / kafeterijų rekomendacijomis.

Keliavome su draugu automobiliu ir kelionė buvo maždaug tokia pat ilga (apie 11 valandų), kaip ir keliaujant į Krokuvą. Apsistojome Gdanske, o pasak vietinių gyventojų - visus tris, vienas šalia kito esančius, minėtus miestus (kuriuos bendru pavadinimu vadina - Trójmiasto) galima nesunkiai pasiekti dviračiu. Ši Lenkijos dalis gali pasigirti puikiai suorganizuota dviračių infrastruktūra.

Bandžiau lyginti visus miestus su lietuviškų miestų atitikmenimis - Sopotas man asocijuotųsi su Palanga, Gdynia su Nida, o Gdanskas, hm.. nepalyginsi su Klaipėda, nebent architektūros prasme, nes Gdanskas labai gyvybingas, gražus, didelis ir daug įdomių dalykų siūlantis miestas. Jame verda gyvenimas, ko nepasakytum apie tingią Klaipėdą. Sopotas, nors ir prilygsta Palangai, yra kur kas jaukesnis, jeigu neeinama prie pagrindinio Molo (kuris, dar ir mokamas). Per šią kelionę buvome ir Olsztyn`e - miestas su 15 ežerų, su gražiu, atsinaujinančiu centru ir senamiesčiu. Tačiau, kaip ir minėjau, šiame įraše norėčiau pasidalinti rekomendacijomis iš pajūrio miestų.
gdansk kava
Drukarnia café

G D A N S K A S

Drukarnia (Mariacka 36, Gdansk, Poland 80-833)

Vieta pačiame centre, tarp jaukių siaurų gatvių su balkonais - terasomis. Pirmoji mūsų stotelė kavai ir Pavlova pyragui, kuris buvo dieviškas. Visada atkreipiu dėmesį ir į interjerą, kuris turi būti originalus, turintis savo charakterį ir netradicines idėjas. Savo užsakymo atsiimti kviečiama pagal raidės kaladėlę, kurią gauni apmokėjus sąskaitą (gėrimus ir maistą užsakoma prie kasos). Savo užsakymui gavau „ą“ raidę (ši raidė tariama maždaug kaip [on] arba [om]). O kadangi esu raidžių mėgėja - buvau sužavėta šios smagios užsakymų koordinavimo idėjos.
Kavinė turi sėdimas vietas viduje, palėpėje ir lauke, kur ir taburetės išpieštos raidžių motyvais. Iš tiesų, buvo labai skanu, o dar kai visi skoniai buvo gardinami puikiomis emocijomis ir geru oru, viskas atrodė magiškai. Tiesa, pavadinimo reikšmė - spaustuvė, tad smagu, kad kavinė perteikia savo stilių interjero pagalba.

GDANSK KELIONE KAVA

Kurhaus (Aldony 6, Wrzeszcz, Gdansk, Poland 80-266)

Kai nusprendėme, kad gana mums naminių košių pusryčiams, nutarėme nueiti rytinės kavos ir pyrago. Šį duetą gavome Kurhaus kavinėje, kurioje daug augalų (didelis pliusas) ir galima atsisėsti tiek viduje, tiek lauke.

gdansk kava

gdansk kavine

OMnom (Ogarna 107, Gdansk, Poland 80-826)

Visiškas underground, kurį rado draugas. Burgeriai ir bulvytės, muzika ir rūsys. Vakare labai praalkome ir ieškojome vietos, kur būtų galima sočiai pavalgyti ir nenusivilti skoniu. Kadangi mano antra pusė yra burgerių mėgėja, pasiklioviau jo skoniu ir nuėjome suvalgyti milžiniškų burgerių ir didelės porcijos skanių naminių bulvyčių. Buvo tikrai gardu ir sotu, kad nutariau po atostogų grįžti prie košių. Papildymas: ši vieta labai hipsteriška, joje dėmesys linksta ne prie interjero, o prie bendros rūsio atmosferos.

Kwaśniak (Wajdeloty 1/2, Wrzeszcz, Gdansk, Poland 80-437)

Ledai! Čia ėjome du kartus. Porcijos nedidelės, bet ledų rūšys daug įdomesnės nei tos populiarios ir jau pabodusios. Ragavome bananų, rožės! ir stracciatella skonio ledus. Kas dar man patiko, tai vaflis - plonas ir nedidelis, nemėgstu tų kietų didelių vaflinių ragelių ledams... tad šis variantas man labai tiko. Kaip supratau, ledainė gyvuoja nuo pat 1954 metų!

gdansk ledai

Miło.Mi ( Długie Pobrzeże 13, 80-888 Gdańsk, Poland ir Świętojańska 81/2, Gdynia)

Dar viena ledainė, įsikūrusi netoli Drukarnia kavinės. Jis siūlo tradicinius skonius, tačiau ledai skanūs, porcija kiek didesnė nei siūlo Kwaśniak ledainėNors, jie turi įprastus vaflius, tad turėjau vargo kol suvalgiau savo porciją. Tai tik mano maisto vartojimo niuansai, galima rinktis popierinį indelį ledams. Pavadinimas reiškia - malonu man.

S O P O T

Las (Haffnera 42, Sopot, Poland 81-708)

Labai miela vieta su kiek keistu interjeru. Sakyčiau, vieta kiek hipiška, bet ta atmosfera nuramina, nes čia dirba draugiški žmonės (ypač mergina), daro skanią ir kokybišką kavą, o jų kavinės pavadinimas reiškia - mišką. Man patiko lokacija, kurioje yra ši vieta - tokia užuovėja tarp gyvenamųjų namų. Ir dar! Jie turi knygų apie kavą ir labai skanių natūralių ledų!

sopotas kava ir ledai

G D Y N I A

Serio (ul. 3 Maja 21, Gdynia 81-364)

O čia ragavome picas! Kepamos krosnyje, sočios ir didelės. Mano receptoriai buvo patenkinti! Keliaujant, norisi susipažinti ne tik su tradicine virtuve (nors ji beveik panaši į lietuvių), bet ir paragauti vietinių kavinių ir restobarų siūlomo maisto. Net jeigu šis restoranas pozicionuoja save kaip itališką ristorante (restoranas), daro jie tai kokybiškai ir skaniai. Draugas atkreipė dėmesį į interjerą ir jam sukurti naudojamas kokybiškas bei prabangias medžiagas, tad neabejoju, kad šio restorano koncepcija puikiai atlieka savo darbą.

Mūsų kelionė nors ir trumpa, buvo skani ir jauki. Daug vaikščiojome, žavėjomės ir stebėjomės; papuolėme į tradicinę lenkų mugę, kuri vyksta vasarą. Mėgavomės oru, džiaugėmės atostogomis ir nutarėme, jog tokiai kelionei reikėtų 2-jų savaičių. Rekomendavau Jums geriausius taškus, kur galima būtų sustoti valandai ar dviem. Buvome ir kitose vietose, tačiau arba nespėjau įvertinti įdėtų pastangų, arba buvo neskanu. Ir žinote ką? Labiausiai man patiko ledų pasiūla, jie visi gaminami iš natūralių komponentų. Lenkijoje, kaip ir pas mus, vyrauja natūralios kosmetikos ir sveikos gyvensenos mada. Nesunkiai rasite ir veganiškų / vegetariškų kavinių, mažų krautuvėlių su natūralia ekologiška produkcija, o didesnėse parduotuvėse rasite produktų be gliuteno.

Jeigu vyksite į šiuos miestus, nepagailėkite jiems savo dienų, pasiimkite ilgesnį viešėjimo laiką, nes apžiūrėti apeiti ir paragauti tikrai yra ką. Nuvažiuokite prie jūros, stenkitės rasti atokesnį priėjimą prie pliažo, nepasimeskite tarp žmonių. Tai gražūs miestai, kiekvienas turi savo nuotaiką, o ir žmonės labai malonūs. Ko nespėjau apeiti, tai lenkų dizaino krautuvėlės ir parduotuvių su natūralia / ekologiška kosmetika, bei nespėjau paragauti naminių makaronų (kurie niekaip negalėjo atsidaryti prieš pat mūsų išvažiavimą). Tad, tikiuosi, tai bus sekantį kartą.

gdansk

orlovas

Linkiu atrasti savo miestus, kuriuose norėsis ištirpti. Ir nebūtinai tai bus užsienis. Išnaudokite paskutinį vasaros mėnesį išvykoms į gretimą rajoną.

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

2 komentarai

1. Tikriausiai jau antra vasara svajoju aplankyti Gdanska, bet ilga kelione automobiliu vis atbaido. Kas kata pasirenku patogesne ir trumpesne kelione i tolimesne sali. O dabar apie dar du miestelius suzinojau. Ir dar tos nuotraukos! AAAAA!

Kaip manai, ar rudenejant sie miestai butu tokie pat zavus? :)

1. ah, o ar Vilnius rudenėjant gražus? : )) Dievinu rudenį, tad man kiekvienas miestas tokiu metu būtų pasaka, aišku jei dar būtų bobų vasara!

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.