,

PRODUKTYVUMO TRIUKAI

pirmadienis, liepos 23, 2018

produktyvumas

Aš esu ta, kuri nespėja paskui savo mintis. Kartais vienu metu noriu daryti kelis dalykus, kartais nežinau ko imtis, o dar būna, kad dėl darbų antplūdžio pasislepiu kur nors... Ir tada ieškau būdų, kaip galiu pagerinti situaciją ir kokybiškai organizuoti darbus. Po ilgo laiko savęs tyrinėjimo ir metodų ieškojimo, regis radau neblogų produktyvumo triukų! Labai noriu pasidalinti su Jumis šiais produktyvumo skatinimo būdais.

Kaip jau žinote, esu emocijų žmogus, besidžiaugiantis mažais dalykais. Mano darbo ritmas yra neprognozuojamas (rašau tai ir jaučiuosi kalta, negerai), kuomet galiu skirti laiką darbams bet kuriuo metu, dažnai galiu prisiderinti prie paros laiko. Tačiau, tokiu atveju išsiderina darbo rimtas, prisėdus prie darbų vakare, nežinau kaip įsivažiuoti. Mano manymu, būtent tokiu metu reikia išmokti pagauti savo ritmą, suprasti kas veikia ir kodėl veikia, pritaikyti discipliną. Žinoma, egzistuoja dar ir laikas po darbo, tad ypač svarbu planuoti ir disciplinuoti savo laiką.

Jau esu rašiusi apie darbus slow ritmu, bet jeigu trūksta susikaupimo dirbant namuose ar ofise, šie patarimai, kuriuos taikau pati, gali tikti ir Jums.

1. Susiplanuok kiekvienos dienos darbus ir reikalus
Geriausia, savo dieną planuoti iš vakaro, kad nereikėtų gaišti brangaus laiko ryte. Sekmadieniais galima apytiksliai susiplanuoti visą savaitę, kad būtų ramu.
+ Planas padeda nepasiklysti dienose ir laikytis sąrašo.

2. Priskirk darbams pabaigos laiką arba laiko blokus
Kiekvienam darbui priskiriamas pabaigos laikas arba laiko blokas, kad konkretų laiko tarpą dėmesys būtų nukreiptas tik į darbus. Galima nustatyti, kad X darbas turi būti atliktas iki 15 val., kitas iki 16 val., arba kaip aš darau - užsirašyti, kiek laiko reikės vienam ar kitam darbui atlikti, tarkime: laiškų tikrinimas - 15min., straipsnio rašymas 2 val.. O kaip sudėlioti laikus, kai nežinai kiek užtrūksi? Svarbu skirti užduotims preliminarų laiką, o kiek užtruksime iš tikrųjų - gali būti ne taip svarbu. Arba norėsime pabaigti pradėtą darbą kitą dieną, arba po pertraukos. Taip pat, svarbu suprasti kuris darbas bus atliktas pirmiau už kitą, kuriuos darbus geriau atidėti kitai dienai.
+ Toks režimas padeda atsilaikyti nuo pagundų užkandžiauti, peržiūrėti socialinių tinklų naujienas ar nieko neveikti. Turi apibrėžtą laiko tarpą ir atiduoti jam visą savo dėmesį. Jeigu turime projektą, kuris užima nemažai laiko, darbas blokais - išeitis. Galima paskirti kelias valandas kiekvieną dieną ir visas projektas bus įgyvendintas kur kas greičiau. Taip pat, svarbu užsimesti 5-10 min. laiko prie darbų, kad būtų galima užbaigti pradėtus darbus ir palengva pradėti kitus. 

3. Naudok kalendorių
Aš naudoju Google Calendar įvairiems susitikimams, įvykiams, vizitams, atsiėmimams planuoti. Neįsivaizduočiau savęs be šio online įrankio, visuomet pasiekiamas tiek per kompiuterį, tiek telefone. Skaičiau produktyvumo temai skirtą straipsnį, kuriame  Mike Vardy siūlo susiplanuoti kalendoriuje tuos pačius laiko blokus, skirtus mūsų darbams. Šie darbo blokai vizualiai primena mums, kad kas dieną turime tarkime 90 min. laiko užduotims atlikti, blokus galima perkelti į kitą dieną, bet jų metu stengiamės neplanuoti kitų reikalų (nebent šį laiką tenka paskirti darbo susitikimams). Tai šioks toks garantas, kad esame įpareigoti tam tikru metu skirti laiko savo darbams.

4. Naudokis užrašų knygute
Dievinu užrašų knygutes, vis neatsispiriu vieną kitą sau padovanojusi. Tačiau, svarbu nepasimesti ir sutvarkyti savo knygelės turinį, sukurti jai strategiją. Galima žymėti joje visus einamus ir būsimus projektus, užduotis, įsipareigojimus ar svarbius dalykus. Mano draugė Rūta yra knygučių organizavimo meistrė, jos kruopštumas mane žavi, tad visuomet stengiuosi tobulėti planavime ir užrašų organizavime. Beje, puikių užrašų knygučių galite rasti Flying Tiger parduotuvėse.

produktyvumas


5. Išmok pasakyti Ne
Ne susilaukia vis daugiau dėmesio. Rašiau tinklaraštyje apie atsisakymo meną, bet kartais atrodo, jog vieni nežino kam turi teisę sakyti ne, o kiti paprasčiausiai nedrįsta. Svarbiausia, žinoti savo ribas bei galimybes, pagalvoti ar gebame atlikti papildomą kiekį užduočių, ar mums verta tai daryti. Juk gi galime pagerinti savo darbo kokybę atsisakydami dar vienos užduoties (jeigu ji visai nepagerins mūsų darbo rezultatų). Kada ir kaip sakyti ne, galite perskaityti šiame straipsnyje čia.

6. Išjunk visus naršyklės langus, nesusijusius su darbais
Tas patarimas galioja ir telefonui, jeigu jis nėra darbo įrankiu. O jeigu atsitiko taip, kad užėjote į kažkokį puslapį, o ten esantis straipsnis pasirodė Jums ypatingai įdomus, išsaugokite jį vėlesniam laikui. Aš asmeniškai naudojuosi Pocket Chrome naršyklės įskiepu, kuris leidžia patikusius straipsnius išsaugoti Pocket puslapyje ir pasiekti tiek iš kompiuterio, tiek iš telefono. 

7. Nepamiršk pertraukų
Pertraukos reikalingos ir tada, kai atrodo, jog trūksta idėjų arba vis nepavyksta suformuluoti sakinių,. Tada, kaip aš sakau, reikia pravėdinti galvą. Taip pat, neilgos pertraukos tarp ilgesnių darbo blokų - būtinos, kad ir kaip įsijautę dirbtume. Eikvokime savo jėgas ir nepersidirbkime.

Tai vieni svarbiausių mano darbo principų, kuriais vadovaujuosi. Atrodo, jog šie patarimai nereikalauja daug pastangų, tačiau kokie jie veiksmingi! Tikiuosi, kad pabandysite pakeisti kokį nors įprotį ir galbūt kuris nors patarimas tikrai išgelbės Jus, labai to linkiu. Jeigu turite savo triukų produktyvumui palaikyti - būtinai pasidalinkite komentaruose! 

Palaikome ryšį! Sekite mane Instagram, tinklaraščio įrašus gaukite per Bloglovin, junkitės į Facebook grupę, skirtą šio tinklaraščio skaitytojams ir tiems, kas nori prisijaukinti lėtą gyvenimo būdą.

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

0 komentarai

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.

30 d. peržiūros