penktadienis, kovo 18, 2016

krokuva dievinu

Nuvažiavome su meile į Lenkiją. Grįžus, jaučiuosi, lyg kažko trūksta, lyg praradau kažką svarbaus. Palikau Krokuvą su visu jos gražumu ir dabar liūdžiu... Aš pripažįstu, jog mane traukia į šį miestą gražioji tikroji lenkų kalba (Lietuvoje lenkai kalba tikrai ne lenkiškai, kadangi vartojami žodžiai iš lietuvių bei rusų kalbų), nuostabus Krokuvos Senamiestis ir sutikti žmonės. Aš žinau, jog mane traukia knygos ir žurnalai lenkų kalba, kūrėjai, kurie kuria šioje šalyje, daiktai, kurių nerasiu Lietuvoje ir vietos, kurių atmosfera - atgaiva akims ir sielai.

Pirmą kartą po dvejų metų susiruošėme į miestą, kuriame daug baronkų ir užburiančio grožio pastatų. Kur dialoguose išgirsti milijoną šnabždesių; lyg šlamantys lapai, girdimi garsai: „sze, cze, eś, ći...“. O kiek džiaugsmo aš turėjau, kai apsilankiau „kolegų“ dirbtuvėse, kur gimsta žavingi dekoruoti porceliano gaminiai... Kokia laiminga buvau, kai sutikau žavingą „kolegę“ tinklaraštininkę, kurios pagalba buvo galima lengviau pažinti Krokuvą.

MEILĖ KROKUVAI

Apsilankymas šiame mieste buvo jausmingas, mielas ir skanus. Aplankėme kelias dizaino parduotuves, puikias vietas kavai ir vakarienei. Išvaikščiojome daug mažų gatvelių, apžiūrėjome technikos muziejų ir net pakalbėjome į radiją.

Jeigu kas nors iš Jūsų lankysitės Krokuvoje, rekomenduosiu kelias vietas, kurios mums patiko ir keletą iš jų pasiūlė mums Krokuvos gyventoja - Klaudia. O beje, Klaudia yra tinklaraštininkė iš Haukotella ir jos tinklaraštį aš seku gan ilgai. Parašiau jai prieš kelionę, paklausiau ką rekomenduotų mums aplankyti savo mieste, o ji ne tik pateikė mums sąrašą bet ir pakvietė kavos. Tinklaraštininkių susitikimas buvo labai mielas, jaukus ir nuoširdus. Atrodė, lyg būtume seniai pažįstamos, tik gaila, kad turėjome labai mažai laiko pašnekesiams. Norėčiau vėl ją aplankyti ir išgirsti kuo daugiau pasakojimų apie Krokuvą. Tačiau, kaip ir rašiau, dalį dalykų mes jau įvertinome teigiamai ir metas apie tai Jums papasakoti:

N A K V Y N Ė

Svajojau atostogų metu gyventi bute su virtuve. Norėjau gaminti kartu su draugu, tad viryklė virtuvėje, bei atskira erdvė - namai, buvo #musthave. Deja, neradome nieko tinkamo per, taip visų giriamą, air bnb, draugas rado visai įdomu viešbučio variantą - apsistojome Happy Tower. Ir aš buvau labai mielai nustebus, kai „viešbučio“ registracija randasi tikrų tikriausiame pube, o ir gyventojams pube taikomos nuolaidos, gėrimus galima pasiimti su savimi į apartamentus... O apartamentai - lyg gyventume savo bute. Viskuo pasirūpinta, net saldainių radome! Taigi buvome labai patenkinti ir galėčiau ten apsigyventi!

K A V I N Ė S

Toliau apie kavines, nes po 12 valandų trukmės kelionės norėjome tik vieno - ilsėtis ir valgyti. Nuėjome pasivaikščioti, nes visą kelią sėdėjome, reikėjo prasimankštinti ir... surasti vietos pavalgyti. Ilgai ieškojome kavinės, kur meniu tiktų abiems, galop pasidavę, užsukome į šaunią vietą, kuri yra pačiame Krokuvos centro širdyje - Rynek Główny aikštėje. Sukiennice - buvo labai skanu, gausu ir po to kai paprašėme sąskaitos, atnešė mums tradicinio alkoholinio gėrimo - wiśniówka.

Kitos dienos pusryčiams rinkomės Wesoła Cafe (žodis wesoła reiškia - linksma). Iš pradžių norėjau ten atsidurti dėl vieno vienintelio dalyko - jų šviesos instaliacijos su tekstu: LIEPIEJ PIĆ KAWĘ NIŻ NIE (vertimas: geriau gerti kavą nei ne), o vėliau ši vieta buvo rekomenduota mūsų naujos pažįstamos. Valgėme pusryčius - keptus kiaušinius su šonine, buvo skanu, patiekalą tiekė neįprastai - mažose smagiose keptuvėse.

MEILĖ KROKUVAI

Skaniausią kavą gėriau Charlotte kavinėje, ten ir valgiau labai skanią citrininę tartą, o draugas mėgavosi kavinėje kepamais kruasanais. Labai jauki vieta, tikiu, kad ir kiti patiekalai yra nepakartojamai skanūs. Ten ir susitikome su miela Klaudia ir kalboms nebuvo galo.

Dar vienas atradimas - Camera Cafe, kurios tematika - filmai, o fone girdimi žinomų filmų garso takeliai. Buvo jauku ir skanu, patiko kavinės idėja!

O prieš išvažiuojant, puikiai praleistą laiką vainikavome apsilankę įdomioje vietoje, kavinėje - Camelot. Ten man labiausiai patiko jų meniu dizainas - kaip yra išdėstyti patiekalai, kad yra padalinti į kategorijas: atskirai tartos, ledai, makaronai ir tt. Gali iš karto nuspręsti - iš kokios kategorjos šiandien nori ragauti patiekalus, o tada jau griebtis skaniausiai sukomplektuoto patiekalo.

K I T A

Apžiūrėti Krokuvą reikėtų per keletą dienų, o ne per porą, kaip mes... O apžiūrinėti yra ką - gatveles, architektūrą, žymius pastatus, muziejus, parduotuves ir tt. Mes klaidžiojome senamiesčio gatvelėmis, kas kartą rasdavome kokią nors įdomią vietą aplankyti. Lankėmės miesto inžinierijos muziejuje, kur viskas buvo kaip tyčia surengta draugui. O ir fotografavome kiekvienas su savo aparatu, tai keletą draugo nuotraukų:

Kas labiausiai sužavėjo, tai, kad laisvai galėjau bendrauti su visais sutiktais žmonėmis ir rasti knygų bei žurnalų lenkų kalba. Patiko lenkų dizainerių darbai, vieną jų jau esu sau nusižiūrėjusi čia. Trumpai tariant, po kelionės tiek emocijų ir noro grįžti, kad jau nežinau kur dėtis. Visą tai parodo, kad buvo nuostabu!

dievinu dekoruoti puodeliai

P.S. Ir puodelius ten nuvežiau, aprodyti miestą :))

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

0 komentarai

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.