MAŽAS STALIUKAS SU RATUKAIS

šeštadienis, birželio 01, 2013

Pagaliau atėjo metas atskleisti savo ilgai puoselėtą projektą. Užtrukau dėl daugelių priežasčių, bet jau nėra tikslo apie jas kalbėti. Daiktas jau padarytas, tereikia tik jį parodyti ir papasakoti apie tai. Pirmyn!

Mano toks būdas, kad kai užguli bėdų maišas, kiti dalykai tampa nesvarbūs, pavyzdžiui mano darbo kambarys. Darbo kambarys, - tai mano miegamasis, kuriame yra daug nereikalingų ir būtinų daiktų, bet jis nėra gražus ar gražiai apstatytas. Seni baldai, truputį naujesnė lova, atvira rūbų kabykla, numylėtinė rankų darbo knygų lentyna (apie ją: čia), porą kėdžių...

Tačiau mėgstu dėti daiktus ant grindų, tiesiog gulint lovoje mėgstu ką nors paguldyti ant kilimėlio, ar tai telefoną, ar kompą ir tt. O kadangi dar ir skaitau knygas, žurnalus, neretai jų pilna būna prie lovos (ant grindų).

Tokia betvarkė kartais mane trikdo, o kartais to nepastebiu, bet visą laiką purkštavau, jog neturiu kur pasidėti rankinuko. Aš žinau, jog rankinuko negalima dėti ant grindų, nes nebus pinigų, bet netikiu, aš tik tikiu, kad mano rankinukas paguldytas ant grindų bus purvinas (kad ir kokios švarios būtų grindys), nes toks jau mano principas! 

Susumavus kelis nepatogumus kambaryje, padariau išvadą, kad man reikia daikto, ant kurio galėčiau dėti bet ką, kas guli ant grindų. Reikia daikto, ant kurio net galima būtų puodelį su kava pateikti, o svarbiausia, padėti rankinuką! Šiam reikalui radau labai gerą ir paprastą sprendimo būdą, t.y. daiktą: mini staliuką ant ratų.

m i n i  s t a l i u k a s  a n t  r a t ų
Šis daiktas atrodo niekuo neypatingas, bet labai patogus, mažas ir lengvas. Radau idėją, bet dizainą ir visą kitą reikėjo sugalvoti pačiai. Apsistojau ties geltona ir balta spalvomis, kadangi mano būsimas stalas bus tokių spalvų. O ir pati dažymo būdą sugalvojau atsitiktinai pamačius internete vieną spalvų paletės trendą, t.y. baltai geltoni dryžiai.

Staliukas išėjo saulėtas ir elegantiškas, apie jo detales buvau užsiminus čia. O dabar papasakosiu kaip galima tokį daiktą pasidaryti paprastai ir protingai.
  • mano  diy


Niekaip negalėjau įamžinti šio gražuolio deramoje vietoje. Derama vieta fotografuoti: balta, bent jau atspindi šviesą ir ji gražiai krenta ant fokusuojamo daikto. Paveikslavau jį ant grindų kambaryje, bet aplinka neatskleidė viso spalvų derinio.

Ko reikia?
  1. Reikiamo dydžio medinės lentos.
  2. Ratukų.
  3. Medvaržčių.
  4. Norimos spalvos dažų.
  5. Grunto.
  6. Švitrinio popieriaus.
  7. Linjuotės.
  8. Lipnios juostos.
  9. Lako.
Mano atveju negražiai nusidažė baltos juostos, todėl draugas pasiūlė jas užklijuoti lipnia folija ir tokiu atveju reikia: 
   10. Lipnios folijos - baltu lipdukų.
   11. Peiliuko.
   12. Džiovintuvo.
   13. Acetono.
   14. Šluostės.

Kaip pasidaryti?

staliukas ant ratų

Pirmiausia, sugalvokite kokių dažų reikės Jūsų staliukui, tada pasirinkite kokio dydžio ratukų reikės ir kokio dydžio lentos, kurią galima pasidaryti iš kelių lentučių arba iš storos faneros lakšto.
  • Prieš dažymo procesą, rekomenduotina pašiaušti medieną.
  • Tada nugruntuoti medinę lentą gruntu 2 kartus (dažai geriau sukibs) (3 pav.)
  • Dažome norima spalva. Geriausia po 2 kartus (vienos spalvos): mano atveju nudažiau pirmiau staliuką geltona spalva, vėliau reikėjo išmatuoti tų baltų juostų vietas, priklijuoti atitinkamo dydžio lipnias juostas, kad neužklijuotas vietas galima būtų baltai dažyti.
staliukas ant ratų
  • Paliekame džiūti.
  • Kai dažų sluoksniai išdžiūna, padengiame paviršių laku.
  • Prisukame ratukus su medvaržčiais.
Tačiau, jei tarkime kažkoks dažytas plotas yra nenusisekęs, galima jį paslėpti lipnia folija, o ji būna įvairiausių spalvų. Mačiau auksinės spalvos - vos nenualpau. Vis gi savo staliukui nusipirkau baltos folijos, kadangi norėjau paslėpti baltus plotus, kurie buvo negražiai nudažyti. 

staliukas ant ratų

Prieš klijuojant spalvotą foliją, reikia staliuką pavalyti su acetonu - nuriebinti jį. 

Reikia stengtis kruopščiai priklijuoti foliją prie staliuko, o tada padžiovinti ją iš mažo atstumo džovintuvu ir išlyginti priklijuotą foliją su kietu daiktu (naudojau tam reikalui lustinę kortelę).

Kai užklijavau visą reikiamą plotą folija, su peiliuku išpjoviau nereikalingas juostas, kurios buvo užklijuotos nelygiai. Viskas - staliukas paruoštas naudojimui!

staliukas ant ratųstaliukas ant ratų

Nors trūkumų žinoma yra, pirmas blynas išėjo pakankamai gerai. Man siūlė atsikratyti staliuko, bet aš branginu kiekvieną savo ir kitų žmonių triūsą, įdėtą darbą, laiką, tad palikau. Bent jau kambaryje pašviesėjo!

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

5 komentarai

  1. aaa, tobulas daiktas! Pas mane ant žemės tiek daiktų, kad net negaliu nupasakoti. Jau noriu tokio staliuko, bet kad būtų kokių trijų aukštų ir su ištraukiamais plokščiais stalčiais. :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū Laima :)) Tavo atvejų čia jau visa sekcija gaunasi :DD Bandyk sukurti!

      Panaikinti
  2. Kokie mieli! Kaip kokie sumažinti kavos staliukai!:)

    AtsakytiPanaikinti

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.

30 d. peržiūros