, ,

KAIP KOKYBIŠKAI KURTI INSTAGRAM TURINĮ II DALIS

penktadienis, vasario 09, 2018

Sigitos Petruninos knygos „Gyvenk kaip patinka“* pristatymas © Agnė Kertenytė
Po pirmojo įrašo apie Instagram'o (IG) algoritmus pasipylė klausimai - o tai ką daryti ir kaip elgtis su Instagram'u, kad būtų galima pasiekti tam tikrus tikslus. Šie tikslai tai - didesnis pasiekiamumas, didesnė auditorija ar kokybiškas auditorijos įsitraukimas.

Tie, kas kuria Instagram turinį dėl savo paskyros populiarinimo, susiduria su realybe, kad jeigu nesi žvaigždė, gali iš dalies pakerėti savo kokybiškomis nuotraukomis ir tekstais. Apie tai, kaip fotografuoti Instagram'ui ir kokiu būdu visą tai pateikti - nepasakosiu, apsistosiu ties informacija - kaip kokybiškai ir teisingai kurti IG strategiją bei turinį, norint įgyvendinti iškeltus tikslus.

Strategija. Turint viešą paskyrą Instagram'e (pasiekiamą visiems), reikėtų apgalvoti jai strategiją. Tai liečia paskyras, kuriose norima didinti žinomumą - ar tai būtų asmenybės paskyra, verslo ar organizacijos. Planuodami strategiją, turite vadovautis mintimi, kad Jūsų turinys turi būti unikalus, autentiškas ir kokybiškas. Turite suprasti kokia bus Jūsų tikslinė auditorija, kas ją sudomins ir kas jai būtų aktualu. Taip pat, svarbu apgalvoti - kokią žinutę norite perduoti savo sekėjams ir kokią naudą jiems suteiksite, bei kokia bus Jūsų komunikacija (tarkime - formali ar ne). 

Planavimas į priekį. Natūralu, kad praėjus nemažai laiko nuo pirmųjų Instagram dienų, visas jo turinys neatpažįstamai patobulėjo. Nors pradinė šio socialinio tinklo idėja buvo dalintis nuotraukomis čia ir dabar, šiuo metu retai kas dalinasi dabartinėmis akimirkomis. Dažnai (bet ne visuomet) norint būti žingsniu priekyje, vartotojai stengiasi kurti savo turinį į priekį, planuodami kiekvieną nuotrauką ir tekstą. Dailiai dėlioja nuotraukas taip, kad bendrame profilio lange jos tiktų pagal spalvinę gamą ar pavienius akcentus. Tad, jeigu Jums taip pat rūpi paskyros turinio vientisumas, pasinaudokite Instagram planavimo programėlėmis ir paruoškite nuotraukas, bei tekstus vienu ypu. Vėliau galėsite išdėlioti kiekvieną nuotrauką ar video pagal dienas ir valandas. 

Dalinimasis kartą per dieną. Rekomenduojama dalintis turiniu daugiausiai kartą per dieną. 

Dalinimasis tinkamu laiku. Ne paslaptis, jog idealu dalintis turiniu socialinėse medijose tuo metu, kai Tavo auditorija yra aktyvi. Tad, ištestuokite įvairų postinimo laiką ir tam tikrų programėlių pagalba ištraukite informaciją apie savo geriausias / labiausiai aktyvias valandas.

Įvairus turinys. Jeigu Instagram siūlo gan nemažai būdų paįvairinti savo paskyrą vis kitokiu turinio formatu, pasinaudokite tuo. Video, boomerang, slideshow - išbandykite juos, keisdami įprastą nuotraukų ir stories formatą. Instagram algoritmai bus pamaloninti. 

Grotažymės - #hashtags. Logiška, jog jeigu Jūsų paskyra yra administruojama anglų kalba, tuomet grotažymių naudojimas įgauna didesnę naudą, kadangi turinio žinutę supras beveik visi ir Jus pasieks didesnis kiekis sekėjų. Jeigu naudojate lietuviškas grotažymes lietuviškai auditorijai, pasirinkimas yra mažesnis. Grotažymių esmė - padėti Jūsų turiniui atsidurti po tam tikra tema, būti pastebėtam, jeigu žmonės ieško šių grotažymių. Tačiau, svarbu yra naudoti kuo mažiau populiarių hashtag'ų, nepaskęsti didžiųjų grotažymių jūroje. Taip pat, grotažymės turi atitikti Jūsų turinį, prie kurių jas priskiriate. Iš esmės, grotažymės neturi būti pastoviai besikartojančios, būtina saikingai jas kaitalioti, priklausomai nuo turinio. Tad, jeigu įdedate namų nuotrauką ir norite pridėti grotažymę, vietoj įprastos #home, naudokite mažiau populiarią #homedetail.

Call to action. Jeigu norite, kad Jūsų turima bendruomenė būtų aktyvi - komentuotų ar dalintųsi turniu su kitais, nepamirškite apie įdomų ir naudingą turinį, bei stenkitės skatinti auditoriją veikti. Galite užduoti klausimą, kad jie atsakytų komentaruose, pakviesti nueiti į profilį, kad paspaustų Jūsų paruoštą nuorodą.

Optimizavimas. Net jeigu širdutės paspaudimas - like vis dar svarbus rodiklis, nusakantis ar turinys yra įdomus, bene svarbiausia užduotis yra optimizuoti savo turinį. Geriausia, kad šalia nuotraukos ar video visuomet atsirastų komentarų, diskusijų ir kad turiniu noriai dalintųsi. Jeigu tampama micro influencer'iu (nuo 1 tūkst. sekėjų turinčios paskyros), Jūsų tikslas yra pateikti tokį turinį, kuris parodytų, ar asmenybės, ar prekinio ženklo, vertybes, būtų autentiškas ir sutaptų su komunikacija, kuri Jums artima.

Optimizavimo priemonės. Būkite aktyvūs ir Jūs - komentuokite kitų įdomių paskyrų turinį, pamėkite, pasidalinkite juo. Taip pat, dalinkitės savo Instagram paskyros nuoroda savo FB paskyrose ar svetainėse. Žymėkite partnerius, kolegas ar kitus prekinius ženklus savo turinyje, nebijokite parodyti kuo tikite. Tačiau, jeigu kažką reklamuojate, būkite pasiruošę pranešti apie tai savo auditorijai. 

Čia yra dalis priemonių, kurias reikia žinoti, norint sąžiningai pasiekti savo tikslus. Viskas turi būti daroma natūraliai, auditorija turi augti organiškai ir jeigu įdėsite daugiau pastangų - daugiau domėsitės apie Instagram, Jums tikrai pavyks perprasti šį socialinį tinklą. Nepamirškite, jog smagiausia yra sekti tas paskyras, kurios dovanoja atvirumą, patarimus, naudingą turinį ir gerą nuotaiką, bei įkvėpimą. Pasirinkite savo komunikacijos temas, bet išlikite savimi. 

Jeigu norėtumėte sukurti savo prekiniam ženklui IG strategiją, bet nežinote kuo pritraukti sekėjus bei kokiomis temomis kalbėti - kreipkitės, padėsiu. O daugiau apie Instagramą galite sužinoti čia.

Palaikome ryšį! Tinklaraštį galite sekti per Bloglovin, taip pat kviečiu į Instagram bei Facebook.

*Knygos rekomendacija

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

10 komentarai

  1. Kokias instagram progameles naudojate?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Anonime, keista kreiptis į nieką, o kas liečia programėles, kol kas negaliu nieko rekomenduoti, nes testuoju jas :) Gali būti kada nors apie tas programėles papasakosiu Instagrame.

      Panaikinti
    2. Aš rekomenduočiau https://later.com/, naudoju savo @debesyla.lt sudėliojimui. Automatiškai neišleidžia (na, nes IG taisyklės neleidžia), tačiau padeda suplanuoti viską į vietas :)

      Panaikinti
    3. Ačiū už rekomendaciją Danieliau, apie šį girdėjusi, bet nebandžiusi :)

      Panaikinti
  2. Labai įdomiai susiskaitė! Manau, net ir aktyvių instagramerių žinių kraitelę galima papildyti tavo įžvalgomis. Ir gal labiausiai užkabino idėja pagalvoti, kas kitam keltų įkvėpimą. Ačiū! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! Manau, kad atsakymas į tą klausimą apie įkvėpimą atsiranda po laiko, kai pažįsti savo auditorija :)

      Panaikinti
  3. Asmeniškai man smagiausia sekti paskyras, kuriose nesirūpina taisyklėmis, kelia kasdienybės akimirkas ir žaidžia, o ne dirba šiame socialiniame tinkle. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Daiva, yra tiesos tame :) bet aš matau puikių paskyrų, kurios net ir planuodamos ar žaisdamos pagal taisykles, geba pasakyti ką nors naujo, naudingo ir kitokio. O galų gale, kartais net nesuprasi ar čia įdėta daug pastangų, ar jie tik žaidžia :)

      Panaikinti
  4. Įdomiai paskaičiau ir pasidėjau sau varnelę - jei rašyčiau tekstą apie šią temą, tai panašiai ir parašyčiau! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Hah! Smagu, kad sutampa požiūris :) bet Tau ir taip gerai sekasi kuruoti savo IG! :)

      Panaikinti

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.

30 d. peržiūros